måndag 10 december 2012

Recension av MS L`IT

Kloten är allt annat än vad som är graverat på axelremen
I helgen fick jag för första gången ett set MS L`IT, (L´ELITE) i min hand. Känslan att få ett set klot utan pappkartong kändes lyxigt. I paketet ingår en läderväska där gravyren från kloten återfinns på axelremen. Till detta finns även en trasa och två lillar.

Första frågan jag fick var:
-Hur är kloten?

Vid första anblick och känslan i handen var att det var ytterligare ett klot i mängden, "Alla klot känns bra i början". Men när första klotet tog mark märkte jag direkt skillnaden. Den hårda ytan på Lindomes banor, 5-8 fick kloten att spinna iväg som en kelsjuk katt.
"-Vad var nu detta, tänkte jag.
Även nästa kula uppförde sig på samma sätt. Sen blev det skott, en söt träff,  men träff på första skottet är viktigt som ni vet.

I skarpt läge var det högre lägg som gällde och de uppförde sig bra. Man fick dock passa sig för att vara för aggressiv på de hårdare banorna då de har en inneboende känsla vilja sticka iväg. På de lösa banorna var det en barnlek att lägga.
När vi kommer till skott, OH la la! Mjuka skott framför och du har ett vinnande koncept. De planar direkt, studsar upp vi träff och stannar till snabbt. Ingen annan kula jag spelat med har betett sig så här. Sköt man däremot på järnet spann man oftast iväg på de hårda banorna medan dessa träffar blev spinnkallar i de lösa gruset. Hur är då greppet i dessa klot? Blås i handen och den sitter som klockrent. Själv valde jag att grusa handen, borsta av och då få ett halvglatt grepp, min favorit!
Efter 9 matcher

Efter att ha spelat 9 matcher och en skyttetävling ser mina klot fortfarande ut som nya. Det svarta har inte försvunnit det minsta och vad som händer när det gjort det återstår och se.

Efter att ha läst min recension av kloten MS L`IT, vad får det er att tänka på, vilka klot har jag beskrivit?
Efter en match var jag övertygad, jag har ett par M30 i min hand! M30 är ett gammalt set som många vill få tag i, kanske ge MS L`IT en chans? Vad har du att förlora?

Får återkomma med hur kloten känns efter den svarta ytan försvunnit. Fortsätter det att likna M30 eller blir det ett nytt, revolutionerande klot?

Har du gjort ett klot beslut och vill testa dem redan nu,
besök www.laboulebleue.se

Det var en fröjd att gå som skytt med ett set L`IT,
man kände sig som ELIT(E)!

Inga kommentarer: